torsdag 26. januar 2012

Vårruller (Spring rolls) lag dine egne.



Dette trenger du.Plater,risnudler og søt chilisaus er kjøpt på Asiabutikken. 


Grønnsakene kan du raspe eller som meg bruke stavmikseren.


Jeg elsker vårruller,men syns de som ligger i frysedisken på butikken smaker forferdelig.Det er en del jobb med delingen av grønnsakene og rullingen,ellers er det en grei sak og lage disse selv.Sikkert mange måter å lage vårruller på,men her kommer min oppskrift:

Stek 800 gram kjøttdeig
Kok en neve med risnudler(dette er ikke vanlige nudler)
1 stor løk
1 hvitløk
2 gulerøtter
En kvart kål
2 ss søt chilisaus
Salt & Pepper

Del opp grønnsakene i små biter,og bland sammen med nudler og kjøttdeig.Rør inn chilisaus og smak til med salt og pepper.Rør alt godt sammen.Platene limes sammen med pisket egg (Se bildet).
Dette blir ca 50 vårruller.Stek opp de du vil spise resten fryses ned (rå).Jeg har frityr og steker de der,men kan også bruke en gryte og olje.

Serveres med en salat eller ris og søt chilisaus..

Lykke til!!

Tusen takk for alle kommentarer dere legger igjen til meg,skal besøke dere igjen i helgen.

Klemmer fra

9 kommentarer:

  1. Det der er snadder , det har jeg prøvd og ble veldig populært .
    Kos deg , klem fra Marit.

    SvarSlett
  2. Oi! Det der skal jeg lage en dag, elsker også vårruller! :)

    Ha en herlig helg! :)

    SvarSlett
  3. Wow. Dette var et steg opp i matlaginga.Ser godt ut.
    Klem

    SvarSlett
  4. Takk for tips!:D skal jeg absolutt prøve en dag!

    SvarSlett
  5. Nå fikk jeg vann i munnen! Lenge siden jeg har laget vårruller.. kanskje det blir på lørdag:o)
    Enig i at de du kjøper fra frysedisken ikke er gode!

    Heleneklem

    SvarSlett
  6. God morgen. Du verden! Du lager vårruller selv!! Det er jo knallgodt. Jeg er så heldig at jeg har eks kollega fra Thailand og venninne fra Kina, som lager vårruller til meg (O: Enig med deg at de må lages fra bunnen, selv om jeg ikke har smakt fryseboks-varianten fra butikken. Vårrullene dine ser iallefall *innmari
    gode ut. Ha en fin dag, du effektive kvinne (O: Kos kos

    SvarSlett
  7. Hmm, det så veldig fristende ut gitt! Kanskje jeg må ut på en bitte liten shopperunde i dag ;)

    SvarSlett
  8. God idé. Har aldrig tænkt på selv at lave dem, men det ser ud til at være et projekt der sagtens kan prøves af. Altid dejligt med ny inspiration :o)

    Rigtig god weekend!

    Kh. Irene

    SvarSlett
  9. Nam nam..
    Jeg har aldri testet ut selv
    å lage slike vårruller... Men
    kanskje jeg skal prøve!
    Det så veldig godt ut :)

    Mange klemmer og en fin
    helg ønskes deg!
    :)

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails