onsdag 11. januar 2012

Mat tips fra vimsa i dag!!




Mat tipset passer kanskje best som helg kos,men hvorfor ikke gjøre tirsdagen spesiell.På søndag lagde vi kjøttrull,båtstekte poteter,wok grønnsaker og bearnaisesaus.Frister dette kommer det oppskrift på kjøttrull under her.Som tilbehør kan du også ha brun saus og kokte poteter.

Kjøttrull surret i bacon:

Legg bacon ut i en ildfast form.Jeg moser kjøttdeigen i stavmikser,og har i diverse krydder og et egg.Legg kjøttdeigen på smurt matpapir og form den som en pizza bunn.Strø over løk og sopp.Rull den sammen som en rullekake,og legg oppå baconet i formen.Legg baconet rundt ,stikk en tann pirker i øverst,da holder baconet seg på plass under stekingen.

Lykke til om du vil prøve!!Enkelt og godt.

Her planlegges sjørøver bursdagen som er til lørdagen.I går lagde jeg og Thord bordkort (sjørøver flagg).Da jeg er verdens dårligste kake pynter skal det bli spennende å se resultatet av kaken min.Har en ide i hodet om hvordan den skal være,men det gjenstår å se om jeg får den ut i praksis.Den som lever får se!!

Nyt dagen!!

Klemmer fra

7 kommentarer:

  1. Mmmmm, deilig Linda, spyttkjertlene jobber på spreng her nå;) Skal ha Raclette idag vi, dette får bli en annen dag, men den skal prøves altså:)
    Takk for oppskrift:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Detta så jammen godt ut, men tror jeg burde vente til helga ja. ;) Lykke til med kaka! :)

    SvarSlett
  3. Nam nam.. dette så veldig godt ut.
    Lurer på om kanskje dette skal prøves ut til helgen! :)
    Takk, for tips!! :)

    KLEM

    SvarSlett
  4. ojojoj *sikle* Det ser og hørtes helt fabelaktig ut!

    Fineste onsdagskveld til deg, jeg har ostehorn i ovnen nå. Snart blir det pledd, te og horn :) JUBI!
    klem

    SvarSlett
  5. Hei på deg. Nam nam, det der ser himla godt ut. Matvrak som jeg er, må lage kjøttrull. Takk for tips.Bestandig spennende å prøve noe nytt (O: I dag har jeg hatt fri, så da har jeg bakt et lass med kanelsnurrer jeg skal ha med i jentelag i kveld. Laget tikka masala til middag og ellers tusen andre ting (O: Ha en fin onsdag alle fire. Kos kos

    SvarSlett
  6. Dette så godt ut, blir nok noe slikt til middag i morgen her i huset, takk for tipset!
    Lenge siden jeg har vært innom, ser jeg. Mye fint siden siste.
    Klem ToneB

    SvarSlett
  7. nam nam nam nam Ja du er hjertlig velkommen til oss å lage :) haha , jeg skal sende den videre til Lars jeg kanskje det blir dette på fredan, greit å variere vekk tacon litt! Elsket koppen forresten, bombe ;)) Skal tro Anneli blir fin i gaven min hihi, Vi blir like;) Gleder meg til lørdag,Sander er bedre i da TAKK OG LOV :)) Med gardiner på halv stang og tomme vinduer tar jeg motet fatt og blir nok ferdig innen neste år:)
    Klem klem og en klem til til solstrålen fra solstrålen !
    Ps: Hils mannen din og si han kan bli flyver, evnene ligger i genene,helikopter pilot feks!¨
    hahaha hohohoho

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails