lørdag 19. januar 2013

Hardanger søm og omsøm,gjenbruk.



Et stort dynetrekk etter min bestemor har blitt sydd om til en pyntepute.
Puten har fått plass på benken i lille gangen.I sengen har jeg ikke stor nok 
pute til trekket,men har brukt det til dynetrekk da barna var babyer.Da jeg ikke
skal ha flere babyer hadde ikke trekket noe funksjon lengre.Klipte til og
sydde en pyntepute.Var rett og slett for fint til å bli liggende i et skap,og nå kan
den skinne på benken i gangen.

Syns Hardanger søm er nydelig hva syns du?

Holder på med et par pyntepute prosjekt her for tiden.

I går var jeg å tok ned maleriene mine fra Mamis cafe,og til dere som vil
ha maleri kan de hentes hjemme hos meg.Har fortsatt igjen fem bilder på
Mamis,men resten er her hos meg.

4 kommentarer:

  1. Kjempelurt å sy pute da!! Kanskje jeg kan gjøre det med noen av de gamle dynetrekkene med heklearbeid jeg har fått av farmor. Trekkene er jo tynnslitt!

    Du får stikke innom bloggen min å ta en titt på bildene jeg har lagt ut i dag ;)

    Ønsker deg en koselig helg!
    Klem fra Christine

    SvarSlett
  2. Så nydelig den var! Ønsker dere god helg!

    SvarSlett
  3. så fint! en lur ide!!

    Ønsker deg en fiiiin lørdag!!

    Klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  4. Eg elsker Hardangersøm, både fordi det ser nydelig ut, og fordi eg veit kor mykje arbeid som ligg bak et lite stykke søm! Eg har arva bunadsskjorte med hardangersøm av bestemor. Skjorta er blitt heilt utslitt og eg har bestillt ny, så no gjenstår det å finne på noko lurt å bruke den gamle skjortesømmen til!

    Silje

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails