fredag 25. november 2011

Verdens beste sveler & Elg karbonader med oppskrift.


Her i huset elsker vi sveler med smør og sukker eller syltetøy,brunost er også godt på.Dette skal vi lage i morgen ,for da kommer pappa og Nina på besøk.Vil du også lage dette i helgen kommer det oppskrift her:

Sveler:
4 Egg
6ss Sukker
500 g mel
1ss natron
1 ss vaniljesukker
1 l Kefir
2 ss Smeltet smør

Visp egg og sukker til stiv eggedosis.Bland natron og litt av melet,og vend inn i eggedosisen.Tilsett det andre og mel vekselvis til en passe tykk røre.La stå i ca 30 min.Stek runde kaker i stekepannen,legg på rist,og server.
Lykke til!!





Vi fikk 2,5 kg med elgkjøttdeig av pappa og Nina.Laget karbonader av alt sammen.Jeg blander med litt medisterdeig ellers slumper jeg inn fløte,løk,hvitløk,bacon,salt pepper,muskat,2 egg,litt potetmel.Form til karbonader og stek i pannen..Dette blir middag i et par dager,og resten blir fryst ned til senere middager.

Nyt helgen!!

Velkommen til Silje som ny følger her på bloggen,Er så glad for nye følgere.

Klemmer fra

4 kommentarer:

  1. Gode oppskrifter, takk:)
    Fine plakater du vant, LInda:)
    ha ei god helg med dine:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Nam nam, både sveler og elgkarbonader er jeg veldig fan av :D
    Takk for oppskrifter :)

    Ha en fin helg!

    Hilsen Kine.

    SvarSlett
  3. Nam!! No blei eg svulten :)

    Koselig blogg du har!
    Ønsker deg ei fin helg :)

    Klem Helene

    Ps. Me har ei juleutfordring på gong: Vis oss din adventsstake. Hiv deg gjerne med :)

    SvarSlett
  4. Sveler er såå utrolig godt, og må alltid lage det på høsten når jeg nyrørt bringebærsyltetøy å smøre på sammen med en kladd med rømme, mmmm :)

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails