tirsdag 4. oktober 2011

Et tips til rimeligere netthandel:)

Bildet er fra vi var på Kragerø spa hotell 

Dette tipset fikk jeg fra min søster,og dette var noe jeg ikke var klar over.Kanskje noen av dere allerede vet om det,men tipser dere som ikke vet.Jeg liker å gjøre gode kjøp,og det gjør vi vel alle.Blivakker.no er en nettbutikk jeg handler frisør produkter gjennom (Shampo,balsam,hårkurer).De har også mye annet som Ole Henriksen produktene jeg er så fornøyd med.Denne nettshoppen har en Amerikansk side som heter lookfantastic.com her kan du shoppe de samme varene til under halv pris.Sjekk det ut selv.

Butikken har gratis frakt til Norge,og bestiller du for under 200 kr er det også tollfritt.På toll.no kan du lese mer,og der finnes også  en valuta kalkulator som regner om i norske kroner.

Eksempel 1: (varer under 200 kr)

Ole Henriksen face tonic koster 21 dollar =120 nok
I Norge koster den kr 288
Varen koster under 200 kr
gratis frakt
gratis merverdi avgift
gratis toll
Du sparer kr 168:)

Eksempel 2 (varer over 200 kr)Husk noen varer er tollfrie.

Ole Henriksen rynkekrem koster 57 dollar=327 nok
Toll: 0 kr
Merverdi avgift (25% av varen)=81,75
Frakt:kr 0
Sum etter fortolling 408 kr
Denne varen koster 675 kr i Norge
Du sparer kr 267

Håper dette tipset kan være til hjelp?Jeg skal vertfall teste det ut:)

Ha en fin onsdag med eller uten nettshopping!!

Klemmer fra




6 kommentarer:

  1. Takk for tipset. Mye å spare. Så bra.

    Ha en fin onsdag

    Klem Bente

    SvarSlett
  2. takk for tipset. jeg viste det ikke:)

    SvarSlett
  3. Ja, jeg har faktisk bestilt fra de plassene i flere år. I tillegg bruker jeg blush.no og strawberrynet.com :-) Flere år siden jeg sluttet å handle i Norge.

    SvarSlett
  4. Bra med flere nettbutikker:D Flott at du delte siden med oss:D

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails