tirsdag 4. oktober 2011

Vanilje cup cake med sjokolade krem oppskrift.




Da jeg var på kurs hos Manuela (Passion4baking) fikk jeg et lurt tips som jeg tenkte å dele med deg.Denne is skjeen brukes til å legge deigen i formene,bare å trykke ut røren.Bruker to skjeer på store former,og en skje på små former.Kjøpte den på Chlas olson til 49 kr.Manuela bruker den også til å porsjonere ut kjeksene sine,denne er genial.Jeg bruker de store USA formene du får kjøpt på rema 1000 de er faktisk best.


Oppskrift på vanilje Cup Cake
(13 store)

200 g smør
300 g sukker
6 egg
300 g mel
2 ts bakepulver
1 dl melk/appelsinjuice
frøene fra en vaniljestang.

Rør smør og sukker hvitt.Tilsett ett og ett egg.Bland mel,vaniljestang og bakepulver.Tilsett det tørre og melken vekselvis mens du rører.

Stek midt i ovnen på 175 grader i ca 35 min til de blir gylne.


Sjokolade krem:

500 g melis
200 g smeltet smør
6 ss nesquick
6 ts vanilje sukker
1 egg

Dette er kremen til sjokolade kaken min,men den passer perfekt
til cup cake.Barna elsker denne milde og gode kremen.
Passer perfekt til barneselskap.





Lykke til!!

Ha en fin tirsdag!!

Klemmer fra

6 kommentarer:

  1. Åh, du har vært på kurs hos Manuela! Heldiggris. Det vil så gjerne jeg også:) Tusen takk for at du viderebringer tips.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Heldige deg som har vært på kurs!
    Takk for isskjetips, en sånn skal jeg kjøpe ved første anledning!!
    Gratulerer som vinner hos Foreldremanualen, forresten! Genial løsning :)
    Ha en strålende dag!
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  3. Takk for tips! Tror jeg må ut og kjøpe meg ny isskje - den så fin ut :-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  4. Må ut å kjøpe meg litt utstyr skjønner jeg ;) Takk for tips :)

    SvarSlett
  5. mmmmm nam nam :) Dette så jammen godt ut :)
    Klæm

    SvarSlett
  6. Det var et lurt tips =) Og den oppskriften skal jeg forsøke.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails