lørdag 28. juli 2012

Trollmann kostyme kan en lage selv.












På en regnværsdag er det kjedelig for både liten og stor.Et tips fra meg er
å lage forskjellige kostymer til barna,og leke med dette etterpå.
Vi har laget trollmann kostyme i en fei.

Hatt:

Lagde et kremmerhus av stort akvarell ark,limte det sammen med
limpistol.Stiftet på et strikk så han kan feste hatten under haken.
Jeg tusjet på noen stjerner og skrev navnet hans,og han tegnet
litt selv med glitter lim.

Tryllestav:

Klipte ut en stjerne på papp,og han farget den i ønsket farge.
Limte stjernen (limpistol) på en passende pinne.
Voila ny tryllestav!!

Kappe:

Hadde liggende et blått stoff fra ikea som jeg klipte til etter ønske.Strøk og sydde
inn begge sidene og bunnen.Den delen som skal rundt halsen ble lagt dobbelt og sydd rett over
(her må det være åpning for strikket).Satte inn strikk og festet.
Hadde liggende kobber stoff som jeg klipte ut stjerner,firkant,sirkel og trekant,dette 
ble limt på med lim pistol tilslutt.

Nå leker de at han er trollmann og lillesøster er prinsessen som
trollmannen har prøvd og trylle bort de siste to timene ha ha!!
Så fort regnet tar en pause er det bare å springe ut og 
fortsette leken utendørs:)

Nå skal de bades å få på seg rene pysjer.Så er det lørdags godteri og 
barne-tv....

Lykke til om du vil prøve!!!

Nyt lørdagen!!

Klem 

Hobbyvimsa

2 kommentarer:

  1. Såå flink du er, vennen :) Så kreativt :) Og takk for at du deler "oppskriften" med oss :)

    Nydelig trollman du har :) Kan tenke meg han er storfornøyd :)

    Ha en fin lørdagskveld, vennen :)
    Klemmer Lisa :)

    SvarSlett
  2. Kunne ønska eg var lika flink med hendene som deg! Flott kostyme!

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails