onsdag 17. august 2011

Kluter heklet i vaffelstrikk!



Har heklet vaffelstrikk.Kjøpte garn hos søstrene grene som jeg skulle hekle klutene mine av,men dette garnet var alt for tynt.Da prøvde jeg meg på vaffelstrikk da det blir tykkere.Klutene ble kjempe gode,og jeg fikk brukt garnet til noe fornuftig.Vaffelstrikk tar dobbelt så lang til å lage.Dette garnet var tynt og veldig glatt og hekle med.Mine leddgiktsfingre slet seg gjennom en klut..men har du friske fingre er det nok ikke et problem.Nydelig farge på dette garnet mint grønn.

Det kan godt være at du har et annet navn på denne hekle metoden?Jeg er utdannet hjelpepleier og har jobbet mange år på somatisk avdeling.Det var en pasient av meg en søt gammel dame som lærte meg og hekle vaffelstrikk som hun kalte det.Har heklet en del kjøkken håndkle med denne metoden. 


Min lille søte prinsesse Anneli i kjolen fra My Cinnamongirl.Jeg bare elsker disse barne klærne.Har kjøpt to kjoler og en jakke i denne serien.Dette er fra fjorårets kolleksjon,kjøpte de da jeg var gravid,og nå passer de endelig.Anneli har blitt stor jente og sitter i tripp trapp stolen,og spiser grøt.Har så smått begynt med middag,men det er hun ikke glad i enda,men får prøve å gi henne litt hver dag.På lørdag var hun 24 uker,og jammen kom det ikke en tann ut den dagen!!Så nå har hun en liten tann nederst i munnen,super søt og sikle jente for tiden.Dette har godt så fort!!Tenk at det er et halvt år siden hun kom til verden på keiserligvis.Thord stor koser seg fortsatt i barnehagen,og sovner som en stein når han legger seg på kvelden.

Har hatt epla butikken min åpen i to dager nå,og allerede fått solgt litt,gøy!!

Nyt onsdagen!!!

Takk for alle søte ord dere legger igjen til meg,det varmer!!Skal rundt å få besøkt dere igjen i kveld.

Klemmer fra

15 kommentarer:

  1. Vaffelstrikk er lekkert, nydelig klut:) For fin til å brukes:)
    Så bra Minstevimsen trives i barnehagen:)
    Anneli er bare SÅÅÅ søt, fine klær hun har på:) Så artig å kjøpe klær til barna når de er små, våre er for store og har en helt annen smak enn mammaen sin;)

    Klem Trine.)

    SvarSlett
  2. hei:) så fin klut! veldig flotte farger du bruker!!

    ja tiden for utrolig fort med disse små! helt merkelig:) gratulerer med første tann:) hihi ikke sant det er kjempe gøy med nettbutikk:)

    Ha en strålende dag!!

    SvarSlett
  3. Egentlig morsomt å kalle det vaffelstrikk når det er heklet. =) Fint ble det iallefall. Hvordan gjør du det, kan jeg spørre om det?

    SvarSlett
  4. Du står på alså =) Så go du er =)

    Har vært en del sykdom og dill her etter dåpen. Men når det snart gir seg så har jeg veldig lyst til å invitere deg og lille tulla hit på en kopp kaffe og noe å spise på =) Så må vi bare finne en dato =)

    Ha en flott kveld.

    SvarSlett
  5. Halla....Med disse vaffelstrikka klutene, må en jo få lyst til å vaske?? Fint strikket og fine farger. Og den lille divaen deres..Kjære vene. Det er vel det samme hva en slik vakker dukke har på seg??!! Hun er jo så utrolig søt uansett. Finner deg ikke på epla, jeg! men jeg er jo ei kløne uten GPS (O: Er jo der og kikker ofte. Folk er jo så flinke med hendene sine atte. Jeg er vel mest Mc Gyver med saks, papir,lim og slikt (O: Der slår du meg ikke på fingrene!! Tihii Gratulerer med epla butikk, forresten (O: Høres spennende ut?! Du er jo god med garn og stoff , og pensel du da (O: Ha en strålende kveld(O: Kos kos fra Mai Liss

    SvarSlett
  6. Kjempefin blogg du har. Eg håpar det er ok at eg la deg til på bloggrollen min. :) Nydelege hekla klutar du har laga. Til å "ete opp". :D Jenta di er utruleg vakker. Nyt dagane no når ho er lita. :)

    SvarSlett
  7. Ja sånn er det når storebror kommer tilbake til bhg etter å ha hatt lang sommerferie. Og alle basselusker bare venter på han.

    Kunne 1 september passe?

    Jeg så det på denne gruppa dere har at det skulle være en trille og cafe tur da. Kjenner 2 av de andre jentene også. Vet ikke helt om jeg kan den dagen, men skal sjekke det opp. Hørtes veldig koselig ut =)

    Ha en nydelig kveld.

    SvarSlett
  8. Knallfin klut :))
    Og en søt liten prinsesse du har :)
    Klæm Guri

    SvarSlett
  9. Skjønne lille Anneli!
    Klutene dine blir knallfine, og sannelig har det blitt noen etterhvert! Flink er du!
    klem fra Laila

    SvarSlett
  10. Nydelige jenta !!! De klærne er så fine, men DYRE synes jeg :-) Hun er en ordentlig bærte. Hehe..

    SvarSlett
  11. Så fine kluter du har strikket, nydelig *snope* farge :)Jeg synes my cinnamon girl har så mye fint,kjempe søt Anneli var i den kjolen.

    Takk for kommentar ang. kaken, vet du.. den var mye bedre etter å ha stått i kjøleskapet noen dager! Mange kaker er jo slik, men trodde ikke det om denne... Marengs fyllet fikk enn mye bedre konsistens+bedre smak:) I tilfelle du ville prøve det også en dag:)

    Ønsker deg en riktig fin dag.

    Klem Jeanette

    SvarSlett
  12. Så flink du er! Jeg kan hverken hekle eller strikke, så beundrer veldig de som kan det ;) Er også glad i My Cinnamon Girl-klærne, femåringen og jeg har like kjoler :) Ellers kjekt at du ville være med på min Give Away! Ha en fortsatt strålende torsdag :)

    SvarSlett
  13. Så fiiin klut ♥ nydelig farge;)
    Og så skjønn litta frøken i ny kjole, hihi;))

    Artig med salg i Epla-butikke din!!
    Du lager jo så mye fint!

    Klem Line

    SvarSlett
  14. Disse klutene dine er virkleig fine!
    Og søte lille Anneli :)

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  15. Hva slags garn er det du har brukt? Elsker den fargen! :D

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails