tirsdag 13. desember 2011

Lussekatter,fløtekarameller & ristede mandler.


I går hadde vi en skikkelig bake dag her,det ble laget lussekatter etter god gammeldags oppskrift.



Disse fløtekaramellene er enkle å lage og veldig gode.Er ikke jul før jeg har en boks av disse, oppskriften finner du HER fra i fjor.Pakket de inn i rød cellofan.


Brente mandler lager jeg også hvert år,men i år ble det en ny oppskrift som jeg fant inne hos Randi med den herlige bloggen Idepuffen.Ristede søte mandler finner du oppskrift på HER

Da er jeg i gang!!!har fått bakt litt og julegavene er i boks.Her våknet barna kl 05.00 i dag sitter her med kaffekoppen halvveis i koma.Thord er syk og Anneli er mest selskaps syk tror jeg.De har fått godt stell av mor,og nå slapper de av foran fjernsynet.

Husk min Give away trekning om to dager HER

Ha en fin dag!!

Klemmer fra

14 kommentarer:

  1. Så deilige deiligheter du har laga til jul, Linda:)
    Kommer til å lage de karamellene i år også:)
    De brente mandlene ser da også så gode ut:)
    Husker sååå godt hvordan det var å sitte i koma etter at barna våkna midt på natta da de var små:) Du får gjøre ett forsøk på å sove seinere idag:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Imponerende innsats må jeg si :) Har ikke helt bakerånden over meg enda jeg, men noe må det bli til neste uke ;))
    Ha en kjempefin dag :)
    Klæm

    SvarSlett
  3. vet du hva jeg synes mine fløtekakameller blir så myke. skal de være det??

    så fine dine ble i farge og alt! tror jeg må se på oppskriften din =)

    SvarSlett
  4. Nam så mye snadder , du er så flink .
    Klem Marit.

    SvarSlett
  5. Jeg har sååå lyst å få til karameller, men klarer ikke. Har prøvd to ganger før! Hvordan vet man om en kjele har tykk bunn`? Og hvilken styrke skal jeg bruke når det skal koke i 40 minutter? Den drypptesten har jeg heller aldri fått til. Hvordan blir massen hvis det ikke blir en kule?

    SvarSlett
  6. Nam og nam!
    Her var det mye snadder:)

    Klem Gitte

    SvarSlett
  7. Hei og hå. Akkurat hva jeg trengte! Oppskrift på brente mandler!! Yippy. Og bonusen er fløtekaramellene dine. Tusen takk for at link til oppskrift, og for innbydende bilder. Nå fikk jeg iallefall lyst til å lage snop. Lussekattene deres ser gode ut de også. Dere har vel også vært på fest i barnehagen hos charmøren deres i dag? (O: Koselig fest her hos oss, med lussekatter, sang, prosesjon og forventningsfulle foreldre (O: Ønsker dere en lun og fredfylt kveld. Kos kos

    SvarSlett
  8. nam ... her var det mangen godsaker. tror eg må prøve meg på disse karamellene :D

    SvarSlett
  9. Flinke flinke deg!!
    Må kanskje prøve meg på de karamellene jeg også. Og ristede mandler har jeg alltid hatt lyst til å prøve - takk for inspirasjon :)
    Hvor kjøper du cellofan?

    Fin tirsdagskveld og
    god klem,
    Maria.

    SvarSlett
  10. Nam nam, så flink du er ! :-)

    SvarSlett
  11. Nam nam, så flink du er ! :-)

    SvarSlett
  12. Nam nam, så flink du er ! :-)

    SvarSlett
  13. Oj, så flink du har vært og laget godis;)
    Lussekatter lagde vi i går og, deilig;)

    Slike fløtekarameller er så godt, men alt for farlig og ha i hus!
    Bare jeg som liker de, og da kan det bli for mye git, hihihi;)

    Ha en fin kveld, og god bedring, skjønner godt at du ikke har tid til og være syk nå!

    Klem Line

    SvarSlett
  14. Det var mykje godt du hadde laget! :)
    Karameller blir laga no og brente mandler skal lagast! :)

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails