tirsdag 14. april 2020

Hvordan lage makrame fjær...DIY


Her har jeg prøvd to forskjellige knuter.Viser en her i dag.


Midtlinjen klippes i ønsket lengde og legges på bordet som på bilde.
Klipp opp lengder på 8-10 cm som skal knytes på midtlinjen.


Den første tråden legges under midtlinjen slik.


Ta ett nytt tau og legg inn i løkka som på bildet.



Så skal løkka igjennom endene på den første tråden.Se bildet over.


Stram til.Fortsett slik til du er i bunnen.Bruk noe som har en spiss kant og
løsne trådene.Jeg kammer tilslutt med en neglebørste.Så klipper du rundt
og former den til en fjær



Hei hopp!!

Den siste tiden har jeg lagd disse fjærene.Planen er å lage ett stort makrame som
de skal henge på.Fikk noen spørsmål om å selge noen av de så da ble det plutselig
å lage litt flere.Får ofte spørsmål om jeg kan lage noen diy videoer på Instagram.Dette
tenkte jeg hadde vært gøy å ville prøve.Men det gikk visst ikke.Du må ha 10K følgere
for å få lagt ut videoer.Da får jeg fortsette med å legge ut forklaringer her inne.Håper
denne forklaringen var grei,og at du får lage din egen fjær.Vet ikke hva dette tauet heter, men 
jeg kaller det makrame tau.Kjøpte det på Wish for et par år siden.

Lykke til!!

Hobbyvimsa finner du på Facebook,snapchat og instagram
@hobbyvimsa @hobbyvimsaart

Klem

8 kommentarer:

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails