onsdag 1. april 2020

DIY påskeegg av dopapir og lim





God dag dere!!

Instagram florerer av de nydeligste gips eggene for tiden.Så i år skulle jeg også
lage påskeegg av gips.Men så kom korona viruset og siden jeg er i risikogruppen
holder jeg meg for det meste innendørs.

Så da må en tenke kreativt å bruke det en har hjemme.Når jeg var liten lagde vi masker
av avispapir,og lagde lim av vann og mel.Tenkte at det må jo gå ann å bruke noe av det
samme til dette.Så jeg blåste opp en ballong,og satte den stødig i en potte.
Tømte lim i en plastkopp og hadde oppi litt vann.Begynte å pensle ballongen med lim
og la på lag på lag med dopapir. Ha en sprayflaske tilgjengelig og spray på vann 
over alle lagene.La stå til tørk ett par dager,og sprekk ballongen..Voila et nydelig
påskeegg uten gips.Dette er mye mer økonomisk også:)
Sprayet innsiden med lakk i fargen gull tilslutt.

Lykke til om du vil lage dorull påskeegg!!

Hobbyvimsa finner du på Facebook,Snapchat og Instagram
@hobbyvimsa @hobbyvimsaart

Klem


2 kommentarer:

  1. Super ide... ser ut veldig godt. Hilsener til deg.
    Dessverre har vi mangel på toalettpapir og kjøkkenruller for øyeblikket ... men det er også en tid etter Corona. Jeg vil huske håndarbeidet.
    God mandag. Klem

    SvarSlett
  2. Det var en veldig god ide da! Holder de også til neste påske?

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails