onsdag 9. oktober 2013

DIY julestjerne.



3 stadier sy,klipp og stapp.

Hjemmelaget julestjerne

Du trenger:

Filt stoff
Vatt fyll
nål
tråd
symaskin
Noe til å henge den opp med.

Fremgangsmåte:

Tegn en stjerne å bruk som mal.Legg malen på dobbelt filt.Tegn rundt,og sy med
maskin ca 1 mm inn på stoffet (husk å spar igjen et hull til å legge inn vatt.og legg inn et oppheng).
Klipp rundt stjernen som du ser på bildet over (ca 1 mm utenfor sømmen).Fyll med vatt og sy igjen
hullet med små håndsting.Jeg sydde en håndsøm rundt hele stjernen med rød tråd for å få den
 litt mer julete (Det trenger du ikke).Til slutt stemplet jeg stjernen med god jol som vi sier på min
dialekt...

Lykke til om du vil prøve!!

Klem

13 kommentarer:

  1. Hei Linda!
    Ja nå går tiden fort til jul så det er jo egentlig bare å sette igang :)
    Flotte julestjerner!
    klem Laila

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt sant Laila...Pleier ikke å starte så tidlig jeg altså,men skal ha
      tingene mine på en julemesse,og da må jeg starte tidlig:)

      Nyt dagen!

      Klem -L-

      Slett
  2. Så fine dem er :)
    Hva slags stempeltype har du brukt? Samme som brukes på papir, eller fins det eget for tekstil?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei høpp!

      Du får spesielle stempel til dette bruket tror jeg,men jeg bruker vanlig stempel.
      Du kan også lage stempel av en potet feks.

      Nyt dagen!

      Klem -L-

      Slett
    2. Beklager dårlig formulering: jeg tenkte på blekket, ikke motivet :)

      Slett
  3. Så fine de var, og herlig med litt juuuul:-))

    SvarSlett
  4. Så fine de var, og herlig med litt juuuul:-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Her begynner julen tidlig:)

      Klem på klem

      Slett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails