torsdag 27. februar 2020

Oppskrift unicorn/enhjørning kake.Tips og triks






Sjokoladekrem inni kaka og smørkrem på utsiden


Stakk ut hjerter til ører.og la de til tørk over kjevlen.








Sukkerpasta la jeg slik og tvinnet de på en grillpinne


Hei hopp!

Min datter har spurt om jeg kan lage unicornkake på bursdagen hennes de siste 3 årene.
Syns det så himla vanskelig ut og lurte henne med noen enklere kaker.I år ble hun 9 år,
og jeg tenkte at om andre klarer det skal jeg også klare.Denne kaken er ingen rakett forskning,
men gud å mye jobb, og det tar tid.Skrollet meg gjennom nettsider for oppskrifter.Det jeg fant var sukkerbrød og smørkrem.Disse flotte kakene ser utrolig bra ut,men smaker ikke spesielt godt.Så da
lager jeg min egen som skal smake godt, og det gjorde den.Anneli ønsket seg sjokoladekake.

Sjokoladekake langpanne oppskrift:

150 g smelta smør
7,5 dl Kefir
4 dl sukker
1 ss natron
2 dl oboy
10 mel

Husk sikt melet litt å litt i og avkjøl smøret.Stekes i nederste rille ved 200 grader
i ca 25-30 min.

Sjokoladeglasur (fantastisk god)

500 g melis
200 g smelta smør
6 ss oboy
6 ts vaniljesukker
1 egg

Hvit Smørkrem: (denne må 3 dobles)

100 g margarin romtemp piskes hvitt
300 g siktes melis
1,5 ts vaniljesukker
3 ss melk/juice


Siden jeg ikke har masse fancy bake utstyr,lagde jeg mønster til kakene selv.
Brukte en passer og lagde en ring på ett papir med diameter 17 cm,og klipte ut.
La mønsteret på kaken og skjærte rundt.Da fikk jeg 3 små kaker.Vil du
ha høyere kake skjær ut 4 stk.Kakene delte jeg i to og fikk 6 etasjer med sjokoladekrem i mellom.
Så la jeg smørkrem utenpå kaken.

Horn,øyne og ører lagde jeg av sukkerpasta (Se bilder over) fra Panduro.Der kjøpte jeg også fargegele.
Jeg hadde 3 boller med smørkrem som jeg farget.Da er det bare å sprøyte smørkrem rundt på kaken
å pynte i vei.Lagde horn,øyne og ører dagen før da det tar tid å tørke.Jeg hadde ikke gull pulver så
jeg penslet på fargegele.Duppet penselen i litt vann.Har sølv pulver som jeg la over helt på slutten.

Lykke til om du vil prøve!!

Hobbyvimsa finner du på Facebook,Snapchat og instagram @hobbyvimsa
@hobbyvimsaart

Klem




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails