torsdag 16. juli 2020

Rabarbra Og bringebærsaft smak av sommer









Rabarbra suppe med vaniljeis oppskrift fra matprat


Hei hopp!!

I går fikk vi masse rabarbra fra snill nabo.Da måtte vi jo bruke det til noe, for uten å duppe
stilken i sukker.Rabarbra gir meg så gode barndomsminner.Sprang barbeint rundt i hagen til besta
med rabarbra som vi duppet i sukker.Ho lagde både saft,grøt og suppe av rabarbraen.Thord lagde
suppe i går,og i dag lagde jeg saft.Her kommer oppskrift siden jeg fikk så mange spørsmål på Instagram om den.

Rabarbra saft:

Vask og del stilkene opp i biter,og kok i vannet til rabarbraen deler seg i tråder.Jeg la oppi
bringebærene mot slutten.

1,5 kg rabarbra
1,5 l vann
5 dl sukker
100 g bringebær (det jeg fant i hagen,kan sløyfes)
1 ss sitron saft

Når det er kokt ferdig sil saften.

Kok opp saften igjen i ren kjele,og rør inn sukker.Kok til sukkeret har løst seg opp.
Fyll saft på rene varme flasker.


Dette er kjempe lett og smaker digg med masse isbiter og sitronmelisse-

Lykke til!!

Hobbyvimsa finner du på Facebook,snapchat og instagram @hobbyvimsa @hobbyvimsaart

Klem



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails