tirsdag 25. september 2018

Verdens enkleste sukkerbrød oppskrift.


God kveld dere!

Her om dagen la jeg ut oppskrift på BANANKAKE.Flere av dere har etterlyst
forklaring på sukkerbrød oppskriften.Da får dere jo selvfølgelig det.Har aldri lykkes
helt med mine sukkerbrød.De eser opp å ser så fine ut inni ovnen,og når de kommer ut faller de sammen.Denne gangen ble det helt perfekt,og jeg glemte helt å ta bilder:)

Sukkerbrød:

Jeg brukte kakeform 25 cm Stek nederst i ovnen i 35 min.

4 eggehviter
2 dl sukker
4 eggeplommer
1 dl potetmel
1 dl mel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker

Pisk romtempererte eggehviter til eggedosis,og ha i litt sukker om gangen.Avslutt
med plommene,men pisk forsiktig.Sikt inn mel,bakepulver og vaniljesukker.Rør
det tørre forsiktig inn med slikkepott.Klumper skal vekk,men ikke luften i røra.
Viktig med bakepapir i formen.Jeg la ett papir i bunnen å en remse rundt inni formen.

Den ferdige kaken legges på rist når den er ferdig stekt.

Nyt kvelden!!

Hobbyvimsa finner du på Facebook og snapchat.På instagram 
@hobbyvimsa @hobbyvimsaart

Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails