torsdag 7. juni 2018

Bestemorskogmus kostyme laget av klær fra bruktbutikken.










Hei hopp!!

1 klasse skal vise stykket hakkebakkeskogen for familiene på skoleavslutningen.
Min Anneli skal være bestemorskogmus.Da måtte mor på gjenbruksbutikken å 
finne noen klær,og sy kostyme.

En rød velurkjole med lang hals og ett blått skjørt i str 44 med glidelås å splitt
ble med hjem. Bestemorskogmus hatten kjøpte vi da vi besøkte dyreparken
i mai.

Startet med å klippe av kjolen på lengden,og den høye halsen ble klipt å rundet av.
Sydde på blondekant og lagde en brosje i halsen.Blonder ble sydd på armene.
Brukte også litt av kjole kanten (den jeg klipte bort) til en ekstra pynt på jakken.
Sydde på noen store gamle knapper så genseren skulle se mer ut som en jakke.

Skjørte ble klippet opp,og delt på midten.Det måtte syes inn,og da fjernet jeg også glidelåsen.
I livet sydde jeg inn en strikk.Tilslutt ble halen laget av grått stoff.Sydde og fylte
den med gammelt putefyll og en ståltråd (nå kan halen bøyes).Lagde ett belte på den så halen kan festes rundt livet hennes.

Håper dette ga litt inspirasjon til å lage kostymer selv.Jeg brukte 40 kr på klærne fra bruktbutikken.Ellers brukte jeg kun ting jeg hadde liggende..


Hobbyvimsa finner du på snapchat,facebook og på instagram har jeg to kontoer
@hobbyvimsa @hobbyvimsaart

Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails