søndag 26. november 2017

DIY Slik lager du eventyr tre av et grantre,hjemmelaget julepynt.





God morgen!!

Som jeg skrev på innlegget i går skal jeg prøve å forklare hvordan jeg lagde eventyrtreet.
Mitt tre ble ikke som jeg hadde tenkt det ble for stort å tungt,men en må prøve å feile
for å finne det rette...Ikke sant:)

Hugg et tre
Fjern alle grener

Stammen sager du til ønsket lengde (husk at krøllen på toppen kommer i tillegg
på lengden.Tror en meter er grei lengde på stammen.Stammen satte jeg i sink bøtten,
og bygde rundt med mange steiner.Det beste er å lage en fot av sement,men det hadde jeg ikke.
Eller kanskje en juletrefot med en striesekk på utsiden.Jeg brukte vertfall stein og pyntet med
mose over.Når stammen står støtt er det bare å begynne å legge på granbar.Jeg startet øverst litt
ned på stammen,her legger du de korteste grenene.Etterpå lager du snurren i toppen.To-tre lange grener setter du i toppen.Glemte å si det men granbaret festes med ståltråd.Så er det bare å fylle
på grener de korteste øverst,og lengst nederst.Jeg tok helt av her å la mose på snurren for å lage min
egen vri,men det er finere uten.De lange grenene på toppen surrer du godt inn i ståltråd da kan du bøye
tuppen som du vil etterpå.Om jeg lager et nytt tre kommer jeg til å spare mer av stammen,og
ha på mindre granbar.Dropper også mosen i toppen da treet ble veldig stort å tungt.
Fornøyd med treet mitt selv om det ikke ble akkurat som jeg hadde tenkt.Et eventyr tre kan
jo liksom være litt rart:)

Håper du skjønte forklaringen,og koser deg med å lage ditt eget eventyr på trappen.

God søndag!!

Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails