onsdag 21. mars 2018

Oppskrift DIY heklet putetrekk











Hei hopp!!

Har fått en del spørsmål om oppskrift på denne hekla puta.Jeg har ingen oppskrift,
fortok den ut av eget hode å prøvde meg frem.Forklarer under her.

Startet med å lage ca 90 luftmasker.La luftmaskene oppå puta for å ta mål.La til
2 masker ekstra på hver side.Heklet halvstaver hele veien.På bilde over ser du hvordan
trekket ser ut før monteringen.Festet alle tråder godt,og la retta mot retta.Husk å spar
igjen ca 10 cm på midten så du får puten inni.Heklet puten sammen med fastmasker.

Bomullsgarn fra Nille

God onsdag!

Hobbyvimsa finner du på Facebook,snapchat og instagram 
@hobbyvimsa @hobbyvimsaart

Klem


2 kommentarer:

  1. flott pute du har hekla, passet godt i stolen din!

    SvarSlett
  2. Hei Linda. Nå har jeg bestilt 11 hesper av det tykke garnet som du lager tepper av. Men i den videoen som du anbefalte sa de ingenting om hvordan du går frem når du begynner på hespe nummer to? Har prøvd å lete på You Toube men ikke funnet noe. Er s spent på om jeg skal få til å lage mitt eget teppe. Jeg er litt plaget med artrose i fingrene men det må vel gå greit. 👍🤗

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails