søndag 14. januar 2018

Innbakte småpølser barnas favoritt



Hei hopp!

Søndag og Thord har hatt to kompiser på overnatting.Da passet det perfekt med disse
innbakte småpølsene.

Til denne oppskriften trenger du 16 stk grillpølser som du deler i to.Del den ferdige deigen i to.
Kjevle ut til en sirkel og del opp i 16 trekanter med pizza hjul (samme som horn).Det blir
32 pølser tilslutt.Pensle med egg og stek midt i ovnen på en bakepapir kledd langpanne 200 grader
i ca 10-12 minutt.Avkjøles på rist før servering.

Oppskrift

300 gram mel
2 ss mykt smør
1 ts salt
1 pk tørrgjær
3 dl varm melk 37 grader
2 romtempererte egg
+ et egg til pensling.
Varm melk og hell i de vispede eggene.Ha i det andre,men smøret
tilslutt.

Deigen hever jeg i 50 min,og etter hever på brette i 30 min.Glemte å si at jeg legger 
på litt ketchup under pølsen før jeg ruller sammen.

Lykke til og god søndag!

Hobbyvimsa kan du følge på facebook,snapchat og instagram @hobbyvimsa @hobbyvimsaart

Klem


LagreLagre

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails