tirsdag 7. november 2017

Deilig brød oppskrift




Hei hopp!

Her kommer en litt nyere versjon av brødet mitt.Bruker det jeg har i skuffen.

4 brød 200 grader i ca 45 min

14 dl lunket vann 40 grader (tørrgjær)
1 pk gjær
1 ts salt
1 ss honning
1 ss olje

Det skal cirka 2 kg mel i dette,og jeg tar en 1 kg med
havregryn
rugmel
hakkede hasselnøtter
kruskakli
linfrø
solsikkefrø

Så tar jeg vanlig mel ca 1 kg eller til du har en litt fast deig.Bedre at deigen
er klissete enn at du har i for mye mel.Elter ca 15 min i kenwooden.Hev under
håndkle i 1 time.Del deigen i 4 og legg i smurte former,og hev til dobbel str ca 40 min.Pensler
brødene med smeltet smør/olje.Når brødene er ferdig stekt ta de ut av formene og legg på
rist.Vent med å legge brødene i poser til de er avkjølte.

Lykke til!

Hobbyvimsa kan du følge på snapchat,facebook og instagram.Sist nevnte har to kontoer
@hobbyvimsa og @hobbyvimsaart

Min nettbutikk kan du besøke HER
Er det noe du lurer på ta kontakt linsoll@hotmail.com

Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails