lørdag 6. oktober 2012

Tildas vintereventyr og teskjekjerringa.


På torsdag kom den nye Tilda boken i butikkene,og jeg var der den samme dagen.
Har ventet lenge på denne,og her var det mye fint.


Alle kjøkken med respekt for seg selv må ha en teskjekjerring. Dette er min første
og litt skjønnhets feil ble det,men skal lage en til.Nå står hun i en gammel kopp
 å passer på salt skjeen.
Det er ikke lett å få unna alle dagens gjøremål når man blir så liten som en teskje
så fort mannen er ute av døren.Men teskjekjerringa gjør det umulige mulig,og drar
nytte av sine kontakter for å komme i mål.Det er nok mange som kjenner seg igjen 
i å skulle gjennom store utfordringer i løpet av en dag,og hvordan det på et eller
 annet vis er på hengende håret at det ordner seg.

En litt mer nervøs fremtoning har denne tilda versjonen med penkjole og sløyfe i håret.
Sjokket over å bli så liten står å lese i det lille ansiktet.

Teskjekjerringa er skrevet av Alf Prøysen og oversatt til 23 språk.




Skal prøve å få tak i en seng så skal jeg lage prinsessen på erten.


Den standhaftige  tinnsoldat og svanesjøen.

Velkommen til Bodil B som ny følger her på bloggen!

Ha en fin lørdag!

Klem
 

6 kommentarer:

  1. For en nydelig teskje kjerring:) Ha en fin helg, klem fra Elise:)

    SvarSlett
  2. så nydelig teskje-kjerring! Ha en fin lørdag=)=)

    Klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  3. Hei.Den boka så virkelig fin ut elsker Tilda.Nydelig teskjerring kjempekoselig.Ønsker deg en riktig fin lørdag videre.Klem fra Bodil. Jeg har nå ny bloggadresse www.bodilh.blogspot.no du er hjertelig velkommen dit:)

    SvarSlett
  4. Så flink du er! Jeg kan ikke sy for å redde mitt eget liv en gang *ler*

    Fin lørdag! Her er det jentemunch (lunch/middag) og 30 årsdag i kveld. Mye og rekke over, men akk så festlig!

    klemklem

    SvarSlett
  5. (Denne boka så spennende ut!!):) og så kreativ du er:)!
    Ønsker deg en flott lørdag:)God klem fra camilla:)

    SvarSlett
  6. Og det var på Norabene de kjøpte boka har noen tilda bøker men mangler noen lurte jeg på

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails