torsdag 15. september 2011

Lavkarbo Knekkebrød med oppskrift.


En gammel boks fra min bestemor passer på de ny stekte knekkebrødene.


Ingrediensene er satt på plass,og det er bare å sette i gang.Er super fornøyd med
den nye ikea øya,stor og god plass til baking.

Knekkebrødene er klare til steking.

I kveld har jeg prøvd en ny knekkebrød oppskrift som min søster kom med.Dette er lavkarbo knekkebrød.De smakte godt å kan virkelig anbefales,lett å lage også.Så om du vil prøve legger jeg ut oppskriften,lykke til!!

Lavkarbo Knekkebrød.

200 g solsikkefrø (100 g knuses i foodprosessor)
50 g linfrø knuses med solsikkefrøene
50 g sesamfrø
25 g Kruskakli
25 g hvetekim
2 ss fiberhusk (gluten avd på meny)
1 ts Salt
6 dl Vann

Blir 2 brett..Stekes på 160 grader i 10 min-ta ut for å rute opp (bruk pizza hjul).Inn i ovnen og stekes videre i ca 50 min.Jeg bruker varmluft og steker begge brettene samtidig.Alle ingredienser er kjøpt på Meny.Når jeg smører ut deigen på platen har jeg på meg en engangs hanske som dyppes i vann.Så bruker jeg hånden min til å trykke ut deigen.

Velkommen til Hege-Anita,Eva,Ingrid og Dan som nye følgere her på bloggen,håper dere vil trives.

Ha en fin torsdag!!

Klemmer fra


8 kommentarer:

  1. Disse knekkebrødene ser også deilige ut:) Har bare vanlig stekeovn vi, så da må jeg vel steke ett brett i gangen:)
    Håper Minstevimsa er i toppform snart og at dere kommer vel i havn med navnefesten:)

    Lykke til:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Hei og god morgen (O: Disse knekkebrøene er knallgode. Jeg blander i vannet et par terninger med hønse- eller grønnsaksbuljong. Gir god smak. Har også en annen oppskrift som gjør knekkebrøene høyere og mykere. Ha en nydelig torsdag alle 4 (O: kos kos fra Mai Liss

    SvarSlett
  3. mmm høres og ser veldig gode ut!!

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  4. De lignet litt på den opskriften jeg har også, men der bruker jeg knuste mandler :)

    Koselig at du vil vli med på min gi-vekk!

    KLEM

    SvarSlett
  5. Ja disse er kjempegode.
    Blir fort spist opp her.
    Ha en fin dag. :)

    SvarSlett
  6. De ser jammen meg gode ut, men eg komme nok ikkje te å lage de nei :o)
    Ikkje nåke te baker...

    Snakke meg om vinnerlykke i det siste på deg og da! Så kjekt!
    Leeenge si eg har vunne nåke nå, så det e helste på tide syns eg ;o)

    Ha ein strålande dag, smukka :o)

    SvarSlett
  7. Eg tar imot vinnerlykka med åpne armer :o)

    Det e så mange eg ikkje får kommentert hos da :o(
    Vett ikkje ka så e greia eg...

    Eg har fått plass på rehabiliteringsopphold i Sogn i tre veker i november foresten. GLEDE meg og satse på at det komme te å hjelpa :o)

    SvarSlett
  8. Jiiipppiii..endelig fikk jeg tak i oppskriften alle snakker om. Tusen takk. Og takk for at du vil følge meg på reisen til mitt andre hjemland France;o)
    God helg! Klem fra Maliva

    SvarSlett

Blir glad for kommentarer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails